Alkoholio rinkodara skaitmeninėje erdvėje

Šių metų rugsėjo 19 d. Amsterdame įvyko tarptautinė konferencija, skirta skaitmeninei alkoholio rinkodarai. Vis daugiau šalių taiko arba planuoja įdiegti alkoholio rinkodaros apribojimus viešoje erdvėje, tuo tarpu alkoholio pramonė jau seniai investuoja į rinkodarą skaitmeninėje erdvėje. Konferenciją organizavo Amsterdamo universitetas, Europos alkoholio politikos aljansas (Eurocare) ir Europos alkoholio rinkodaros stebėjimo centras (EUCAM). Renginyje dalyvavo 75  mokslininkai ir praktikai dirbantys alkoholio kontrolės politikos srityje iš 15 Europos šalių. Renginyje pristatyti naujausi tyrimai apie alkoholio reklamos augimą socialinėje žiniasklaidoje, poveikį jauniems žmonėms ir veiksmingos alkoholio politikos rekomendacijas. Hanneke Hendriks (Amsterdamo universitetas), dr. Nathan Critchlow (Stirlingo universitetas, Škotija) ir Alina Willoh (Twente universitetas, Nyderlandai) pristatė tyrimą apie alkoholio pramonės jauniems nuomonių lyderiams („influenceriams“) skiriamą finansavimą mainais už dažnai nepilnamečiams sekėjams reklamuojamą tam tikrą gyvenimo būdą. Mokslininkai pateikė aiškius įrodymus, kad alkoholio reklama skaitmeninėje erdvėje didina nepilnamečių alkoholio vartojimą. Natūralu, kad šalys ieško būdų kaip išvengti alkoholio sukeliamos žalos. Aleksandros Kaczmarek (Eurocare) pristatymas parodė, kad šiuo metu galiojantis Europos sąjungoje rinkodaros reguliavimo mechanizmas (Audiovizualinė direktyva) nepakankamai apsaugo nepilnamečius nuo alkoholio reklamos. Europoje yra šalių, kuriose veikia veiksminga teisinė aplinka. Tyrėjas Emmi Kauppila iš Helsinkio universiteto atskleidė, kad naujasis skaitmeninės alkoholio reklamos įstatymas Suomijoje sustiprino  internetinės reklamos turinio kontrolę. Pranešėja iš Norvegijos, „IOGT Norway“ Hanna Cecilie Widnes ir Nacionalinės tabako ir alkoholio kontrolės koalicijos (Lietuva) vadovė Nijolė Goštautaitė Midttun diskusijoje pasisakė apie tai, kad nuoseklus visos alkoholio reklamos draudimas šiose šalyse prisideda veiksmingai ribojant alkoholio reklamos ir socialinėse medijose kiekį. Visuotinis alkoholio reklamos draudimas veiksmingiau apsaugo nepilnamečius ir jaunimą, nei atskirų ribojančių priemonių taikymas. Rinkodaros pramonė vystosi greitai, tobulėja, gauna didelį finansavimą, todėl tikėtina, kad daliniai ir riboti draudimai pasens vos įsigalioję. Kaupiasi įrodymai, kad šalyse, kurios taiko išsamų reklamos draudimą, lengviau tinkamai įgyvendinti atskirus draudimų elementus. EUCAM prezidentas Wim van Dalen ragina plėtoti šios srities mokslo tyrimus ir jų pritaikymą praktiškai įgyvendinant politikos rekomendacijas. Tikėtina, kad ateityje vis daugiau šalių imsis kontroliuoti skaitmenines alkoholio reklamos formas.

Daugiau apie renginį galite sužinoti https://eucam.info/